شنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۸۸

Open Course Web

تعداد زیادی از آدم هایی که در دوران دانشگاه و یا بعد از آن با هاشون آشنا شدم، می گفتند می کردند که علاقه ای به مهندسی ندارند و همه علاقه مند به رشته های دیگر و عموماً علوم انسانی هستند و به دلیل اصرار های خانواده و یا دلایل دیگر این رشته را انتخاب کرده اند. اینکه آیا بالاخره این تصمیم چیز درستی بوده و یا نه بحث دیگری است که من علاقه ای به انجام آن در اینجا ندارم. ولی چیزی که همیشه برای من جالب بوده این است که واقعاً در رشته های دیگه چی درس می دهند، نه تنها اسم درس ها بلکه محتوی آنها.
خدا رو شکر یکی از بهترین مزایای تکنولوژی این شده که یه سری درس هایی از دانشگاه های معروف دنیا در رشته های مختلف رو روی وب قرار دادند، مثل دانشگاه ییل و یا برکلی. البته تنوع درس ها زیاد نیست ولی خوب کاچی بعض هیچی.
امروز من اولین سری از این درس ها رو که مربوط به فلسفه مرگ بود تموم کردم و به امتحان کردنش می ارزید، با تموم مشغولی هایی که داشتم حدود دو تا سه ماه طول کشید تا تموم شد ولی نتیجه اش خوب بود. به نظرم بد نیست، آدم یه سری جاهای دیگه هم می کشه می بینه توی رشته های دیگه چه خبره.

پ.ن.: این استادی کهه فلسفه در س می داد رو خیلی دوست داشتم، یک جورایی بهش عادت کرده بودم، دلم براش تنگ می شه. از فردا می خوام یه درس تاریخ شروع کنم امیدوارم که اونهم به خوبی این یکی باشه

۳ نظر:

  1. فقط یه سوال شما با ای دی اس ال لود میکردید؟ مشکلی پیش نمیومد؟
    چون من با دایال فقط تا تصفه تونستم بگیرم و به سختی ! حالا با ای دی اس ال هم امتحان کردم کامل لود نمیشه

    پاسخحذف
  2. سلام
    من مشکلی با دانلود فایل های صوتی نداشتم و با همنون سیستم شما هم ئانلود کردم. شاید اگه زا یک برنامه دانلود استفاده کنید درست بشه.

    پاسخحذف