شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۸

آن چه در زیر پنهان است

سعی می کنم جو گیر نشوم. چون آدم سیاسی نیستم، شاید چندان هم کار مشکلی نباشد. البته با این هیجانی که در این ماه اخیر حتی در این فاصله دور بر پاست، کار مشکلی است. به جای صحبت کردن، بیشتر گوش می دهم. تقریباً هر روز سایت های خبری را می بینم و به وبلاگ ها که عموماً راجع به این موضوع صحبت می کنند نگاهی می اندازم. گودر و بلاگ های دوستانم همه پر از مطالب انتخابات است. آدم هایی که تا دیروز فقط شکایت های معمولی می کردند، امروز به فعالان سیاسی در صحنه تبدیل شده اند و هر روز با ارائه نظرات جدید تلاش برای بهتر شدن اوضاع می کنند.البته معمولاً چیزی نمی خوام، اکثر خبرها و تحلیل ها تکراری هستند و موضوعات یکسانی را با بیان های مختلف مطرح می کنند.
سعی می کنم بفهمم چه خبر است. سعی می کنم بفهمم این تعداد آدم زیادی که هر روز می نویسند و با هم راجع به این موضوعات صحبت می کنند چه می خواهند. سعی می کنم ببینم در لابه لای خط های نوشته شده چه چیز قرار دارد. سعی می کنم بفهمم این همه انرژی بوجود آمده در دوستان و آشنایان و مردم تا چه میزان دوام دارد. سعی می کنم بی انصاف نباشم. سعی می کنم فکر کنم که این آدم ها فقط بر اساس منطق صحبت نمی کنند. سعی می کنم فکر کنم که آدم ها نیز کم کم باید به این نتیجه برسند که هرچیزی که فکر می کنند درست نیست و گرنه اکنون سال ها بود که مشکلات سیاسی جهان حل شده بود. سعی می کنم فکر کنم آدم ها می دانند همه چیز با عقل فردی درست نمی شود و آموزش نقش بسیار مهمی دارد. سعی می کنم فکر کنم آدم ها می دانند راه حلی فردی با راه حل اجتماعی تفاوت دارد. سعی می کنم فکر کنم که آدم ها می دانند بعد از انتخابات باید چه بکنند، به خصوص آنهایی که دغدغه هایی دارند. سعی می کنم فکر کنم فکر کنم که ما قرار نیست بعد از این انتخابات به همه چیزهایی که می خواهیم و باید برسیم، برسیم و مردم نیز این را می دانند. سعی می کنم فکر کنم که مردم می دانند ما قرار نیست مثل هیچ کشور دیگری شویم، ما خودمان هستیم و برای این کار نیاز به چیزهایی زیادی داریم. سعی می کنم خوش بین باشم به همه چیز ولی با خوش بینی من که چیزی حل نمی شود.

۲ نظر:

  1. باید اینجا رو ببینی. اصلا جو عجیبی هست. مردم تو لج و لجبازی کارهای عجیبی میکنند. اما واقعا جالبه. من تا حالا اینجور ندیدم انتخابات رو. پیرمردها هم تبلیغ میکنند

    پاسخحذف
  2. http://www.roozonline.com/persian/opinion/opinion-article/article/2009/june/02//-6e6557858a.html

    پاسخحذف